Menu
Obec Líšnice
Líšnice… u Mohelnice

Podání stížnosti na příslušníka či zaměstnance Policie České republiky

3. Pojmenování (název) životní situace

Podání stížnosti na příslušníka či zaměstnance Policie České republiky

4. Základní informace k životní situaci

Pokud se občan domnívá, že se setkal s nevhodným, popřípadě až protizákonným chováním či postupem příslušníka nebo zaměstnance policie, má právo na tuto skutečnost poukázat.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci je oprávněn jednat každý dotčený občan.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Splnění všech požadovaných náležitostí.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Stížnost je třeba podat u útvaru policie, proti jehož příslušníkovi nebo zaměstnanci směřuje.
Za správné vyřízení stížnosti odpovídá ředitel útvaru policie.
Pokud stěžovatel má za to, že jeho stížnost nebyla řádně vyřízena, může požádat nadřízený správní orgán (útvar policie), aby přešetřil způsob vyřízení stížnosti.
Útvar, který stížnost přijal a není k jejímu vyřízení věcně příslušný, ji postoupí útvaru, do jehož působnosti vyřízení náleží, a současně o tom vyrozumí stěžovatele. Z toho důvodu je třeba důsledně dodržovat ustanovení příslušného právního předpisu a v první řadě se obracet na ředitele útvaru policie, nadřízeného konkrétnímu příslušníkovi nebo zaměstnanci policie.
Pokud občan nedodrží výše uvedený postup, prodlužuje se doba vyřízení stížnosti; proto není na místě zasílat stížnosti k rukám ministra vnitra či policejního prezidenta.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Stížnost je možné podat ústně nebo písemně u útvaru policie, proti jehož příslušníkovi nebo zaměstnanci směřuje.
Podání učiněné jinými technickými prostředky nebo elektornicky bez použití uznávaného elektronického podpisu musí být do pěti dnů potvrzeno nebo doplněno písemně či ústně do protokolu a nebo elektronicky uznávaným elekronickým podpisem.
Stížnosti na útvary policie s celostátní působností můžete zasílat na Odbor vnitřní kontroly Policejního prezidia České republiky, a to prostřednictvím e-mailové adresy: pp.ovk@pcr.cz (případně se na toto pracoviště můžete obracet také telefonicky na čísle: 974 827 301).
Vyřízení stížností směřujících na jiné útvary policie nebo jejich příslušníky či zaměstnance prostřednictvím této e-mailové adresy je také možné, ale pro rychlejší a efektivnější doručení je vhodnější zasílat podání týkající se krajských ředitelství přímo těmto útvarům.
Upozornění:
Výše uvedené spojení nezajišťuje pomoc v tísni, v naléhavých případech se obracejte na nejbližší policejní útvar nebo na linku tísňového volání 158.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Stížnost by měla být co nejkonkrétnější; měla by obsahovat všechna známá data k příslušníkovi nebo zaměstnanci policie či k útvaru policie, na kterého směřuje (jméno, služební číslo, popřípadě registrační značku služebního vozidla, jehož posádka vůči občanovi zasahovala).
Důležité je i přesné popsání místa a času, kdy došlo k jednání nebo chování, jež je příčinou stížnosti, uvedení případných svědků a další podrobnosti, které by co nejvíce a nejpřesněji konkretizovaly situaci.
Zejména je nezbytné, aby stížnost obsahovala:
  • jméno, příjmení, datum narození a kontaktní poštovní adresu a podpis stěžovatele nebo uznávaný elektronický podpis,
  • název firmy, identifikační číslo, sídlo, a podpis statutárního zástupce, stěžuje-li si právnická osoba,
  • stručný popis toho, čeho se stěžovatel domáhá, případně uvedení, jaké právo stěžovatele bylo porušeno a jakým způsobem,
  • co nejvíce konkrétních údajů, které mohou pomoci při prošetřování.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Žádné formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Stížnost, která nebyla vyřízena ihned, musí být vyřízena do 60 dnů ode dne jejího doručení útvaru policie příslušnému k jejímu vyřízení. O vyřízení stížnosti musí být stěžovatel v této lhůtě vyrozuměn.
Stanovenou lhůtu lze překročit jen tehdy, nelze-li v jejím průběhu zajistit podklady potřebné pro vyřízení stížnosti.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Pro zrychlení a zjednodušení písemného styku lze využívat i e-mailovou poštu s tím, že podání, upozornění a ostatní podněty týkající se Policejního prezidia České republiky a útvarů policie s celostátní působností je možno podávat na e-mailovou adresu odboru vnitřní kontroly Policejního prezidia české republiky: pp.ovk@pcr.cz.

28. Popis byl naposledy aktualizován

03.10.2016

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání

Svátek

Svátek má Marcel

Zítra má svátek Renáta

Hlášení závad

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Mobilní aplikace

Aktuální informace od nás
Přímo ve vašem telefonu
Více o aplikaci
Stáhněte si naši mobilní aplikaci na
Smart Info
Dostávejte důležitá oznámení z našeho webu prostřednictvím SMS a e-mailů
Například: Pozvánky na připravované události a akce, krátké a podstatné informace...
Co znamená Smart info?
  • Doručování SMS a e-mailů
  • Bezplatná služba
  • Jednoduchá a rychlá registrace
  • Možnost výběru kategorií zpráv
  • Jeden účet pro více služeb
  • Osobní údaje v bezpečí